‍مختومه شدن  ۶۹ هزار و ۹۰۶ پرونده در دادگستری لرستان

‍مختومه شدن  ۶۹ هزار و ۹۰۶ پرونده در دادگستری لرستان
شناسه خبـر : ۱۴۴۸۷۸ دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱

نشست مطبوعاتی حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس دادگستری لرستان و اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه در سالن جلسات آیت الله شاهرودی دادگستری لرستان برگزار شد.

به گزارش موج خبر لرستان ، حجت الاسلام شهواری با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهانش، بیان داشت: رسانه مایه روشنگری و سازنده افکار عمومی و جهت دهنده به همت و اراده مردم است؛ نقش اهالی فرهنگ و اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی نقشی ممتاز است و از این جهت می تواند کمک مناسبی برای دادگستری جهت استقرار نظم و امنیت، حفظ امنیت روانی جامعه ، ارتقا دانش حقوقی مردم ، آموزش و فرهنگ سازی در بین شهروندان ، پیشگیری از وقوع جرم و اعتلای جامعه باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی ناشی از ضعف اطلاع و عدم آگاهی شهروندان است با آمار و ارقامی به عملکرد دادگستری استان اشاره کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۱۲ هزار و ۸۱۷ فقره پرونده به دادگستری استان وارد شد که تعداد ۴۱۷ هزار و ۶۶۵ فقره پرونده مختومه شد و عملکرد دادگستری لرستان با تعداد ۴ هزار و ۸۴۸ فقره پرونده ، مثبت بوده است به این معنا که تمام پرونده هایی که در سال ۱۴۰۲ وارد دادگستری شده به آنها رسیدگی شده است و علاوه بر آن ۵۰۰۰ فقره پرونده که از سنوات گذشته باقی مانده رسیدگی شده اند.

وی افزود: در اجرای احکام کیفری و حقوقی در سال ۱۴۰۲، تعداد ۶۷هزار و ۱۹ فقره پرونده وارد شده که تعداد ۶۹هزار و ۹۰۶ فقره مختومه شده و عملکرد دادگستری با ۲ هزار و ۸۸۷ فقره پرونده، مثبت بوده.

سعید شهواری در ادامه اظهار داشت: در پایان سال ۱۴۰۱ دادگستری استان ۱۶ هزار و ۷۲۴ فقره پرونده مسن داشت در واقع پرونده هایی که از عمر آنها بیش از یکسال گذشته است و این رقم در پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۲ هزار و ۵۰۴ فقره کاهش پیدا کرده که این رقم، رشد رسیدگی و کاهش ۲۳/۵ درصدی پرونده های مسن در استان را نشان می دهد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه شهید جمهور از شاگردان مکتب شهید بهشتی بود، بیان کرد: شهید رئیسی در هر بخشی از نظام که مسئولیتی را پذیرفت، آن را به نحو احسن به سرانجام رساند. خادم‌الرضای خدمت نزدیک به ۴۰ سال مسئولیت در دستگاه قضایی، آستان قدس رضوی، دادستانی ویژه روحانیت داشت و در پایان کار که در عرصه خدمت شهید شد، در شمار شهدای گرانقدر انقلاب قرار گرفت.

حجت الاسلام شهواری گفت: همکاران دستگاه‌ قضایی، دادگستری و سازمان‌های تابعه استان با تلاش شبانه‌روزی و جهادی در حال خدمت‌رسانی به مردم لرستان هستند، به‌طوری که سال گذشته، با این تلاش‌ها در ارزیابی‌های انجام‌شده، دادگستری لرستان جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار گرفت.

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir